Povinná elektronická komunikácia pre právnické osoby a s tým spojené náležitosti

Dňa 01.08.2016 Úrad vlády SR všetkým právnickým osobám v SR aktivuje elektronické schránky. Prístup do elektronickej schránky právnickej osoby budú mať všetci členovia jej štatutárneho orgánu. Na prístup do elektronickej schránky je potrebné, aby štatutárny orgán právnickej osoby mal vydaný elektronický občiansky preukaz – preukaz s čipom.   

  

Elektronický občiansky preukaz polícia vydáva v troch variantoch:

  1. bez aktivácie čipu – tento je na elektronickú komunikácie nepoužiteľný
  2. aktivácia čipu na prijímanie podaní – slúži na prístup do elektronickej schránky a prečítania doručených podaní
  3. aktivácia čipu na prijímanie a podávanie elektronických podaní – má aktivovaný zaručený elektronický podpis.

Pri vybavovaní občianskeho preukazu na polícii za účelom prístupu do elektronickej schránky je nutné žiadať o vydanie preukazu minimálne s čipom aktivovaným na prijímanie podaní. Ďalej bude potrebné disponovať čítačkou a softvérom eID Klient. Čítačku vydáva polícia s vydaním občianskeho preukazu. Softvér eID Klient je stiahnuteľný na www.slovensko.sk. Fyzické osoby (podnikatelia aj nepodnikatelia) nemajú povinnosť mať elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie elektronických podaní. V ich prípade je aktivácia elektronickej schránky dobrovoľná.

 

V tejto súvislosti Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Komárne oznamuje občanom, že dňom 20.júla 2016  dôjde k rozšíreniu stránkových hodín na Oddelení dokladov Odboru poriadkovej polície OR PZ  v Komárne a to nasledovne :


Pondelok:     07:30 hod.  -  15:00 hod.  
Utorok:     07:30 hod.  -  15:00 hod.  
Streda:     07:30 hod.  -  17:30 hod.  
Štvrtok:     07:30 hod.  -  15:00 hod.  
Piatok:     07:30 hod.  -  12:00 hod.  

Dokumenty na stiahnutie:

Oznam – Rozšírenie stránkových hodín ORPZ Komárno [194kB, .PDF]


Zverejnené dňa: 22. júl 2016, 11:30 hod. | Web@Social Media Administrator